Rabu, 23 Mei 2012

Aku DaH XCIDENT

hAiiiii...tgok entry aku kali ni..hehe......cam terkejut x korang?haha...meh aku nk story..camni ari isnin 21/5/2012 isnin..cis cam skema je kan?aku nk pg ambank beserah u sambung rotex kete aku...ingat nk gi ari jumaat mggu lpas tu tp aku ade keje and after jumaat tkot x smpt nk siap rotex tu..aku pun jarang kuar lau x de hal time rehat..mcm aku ckp sblum ni..time rehat aku akan ke surau yg mcm umah ketiga aku selepas rumah aku and opiZ aku...huhu.pastu kul 1 tu aku pun pi la bank tu..dh setle tu aku tgok jam bru kul 1.30 ptg.so dh alang2 aku kuar ni..aku ingt nk g cowboy japla...aku pun berdesup pi cowboy kat jln wong ah jang..tp kan...mas nk kuar pjbt tu..aku ase cam kecut perut je..x tau la nape kan.....aku gagahkan jue u pegi..sbb mmndgkan rotex mati 21 tu...,pastu org ambank tpon..ckp aku kene byr lg insurans bla..bla..bla...aku pun ape lg..trus mood down..sbb aku pk..sah2 nk seribu gak insurans ni..huhu..pndi2 kan aku...aku pun trus r kuar cowboy tu...pastu smpi tapik laik tu..ade org lggr blakan aku..tp kan aku cam blurr arrrr.punye kuat org tu lggr aku..smpi terkedepan badan aku..kampit r org tu..dh lggar aku lari lak tu..eeee cam nk trbg je kejar org tu tau...plak tu bil tpon aku kene sekat weh..adoiiiiiiiii dh la x de org tulun menulun aku..bersepai air mta aku dh cuak...takut,geram seme nye bercampur..tbe2 org ambank tu tpon aku..bgtau jumlah insurans tu,,aku apa lg..mintk tlg org tula tponkan somi aku..plak tu my abg syg x pickup ..aku suh lak die tpon mymok.sbb aku ingt phon my mok je tau dh menangis2 serabai dh aku time tu tau..sabau jela..Ya Allah berikanlah kesenangan dan kenudahan kepada kakak ambank yg tolong hambamu yg lemah ini..aminnnn...pastu bru la aku kuar kete..tgok keadaan kete kesayangan aku tu...

tgok punye tgok..belek punye belek..ermmm cam kuat sgt die lnggar,,aku bayangkan abiz tahap gaban dh belakang kete aku tu..tp x la seteruk like in my mind..huh..lege ckit weh..cuak ar aku ni..mang puaka tol la mamat yg lggar aku tu..mase aku duk tepi jalan tu..aku nmpk weh VAN WARNA HIJAU DAUN ..bkn daun pisang k..upenye mamat india..huh..kecut perut aku tgok mamat india tu..cam gengster kuantan je..aku pun amik ar no flat die...sbb mase die lari tu..aku smpt amik huruf roadtex die tu..so aku amat yakin itula van yg lggar aku..aku nk pggl sume org kat situ..nk bgtau itu VAN HIJAU yg lggar aku..tp..ermmm ntahlah...aku pi tpi jalan aku amik no flat van tu..kau mang jahat wahai org yg bawa van weh..huwaaaaaaaaa...;-)wekkkkk...tp mamat2 india tu..hulur2 kepala keluar..tgok2 van die..tgok2 jalan..die pun cuak ar tu..cis..org2 yg tgok aku kene lggar lari pun..x mau pun tolong..ohh camni ke rakyat 1 malaysia...kuciwa bangat tau..huhu..tq kawan opiz yg dtg membantu..terutama my aboh and my mok yg dtg kat anak die ni...mlz dhla nk menaip..ek..huhu..sharing is caring..hahhaha...
 tp kan ble dh jadi gini..aku selalu terpikir..apakah kesenanagan selepas kepayahan ini ye..Allah sahaja yg tahu..aku kuatkan semangat...Sesungguhnya Allah sayangkan aku dengan memberi ujian ini..setiap ujiannya ada hikmah..kuatlah hati..

2 ulasan:

adventure mama berkata...

alololo cian..kalo pompuan yg xcident slalu ramai org yg tulun..kan kan..tapi kadang2 certain cases takde plak ye

Pieh Rizfie berkata...

huhu..mang cian tol tau..huhu..tah nape tahla..mgkin mse tu time rehat kot..sume hal msg2..huhu..