Rabu, 5 September 2012

DOUBLE LINE DANGER

PAgI td ontheway nk gi keje..adela 1 viva ni...die potongla kete aku ngan kete dpn aku kat double line...ok fine!!! maybe die nk cpt kot pompuan tu............eh..eh..eh...wow berani tol pompuan ni potong kat double line selekoh berbukit lak tu(ckp dlm atila kan)........lps tu die bleh plak nk memotong lori besar lg panjang btol2 dkt NK SMPI puncak bukit..yg dh terangtangtang x bleh potong...sil
ap2 ko bleh bertmbung ngan kete bertentangan..sbb dh sah2 ko x kan tau ade kete or x kat dpn tu..aku dh mengutuk dlm ati dh pompuan tu..sbb bulan2 lps..dh ade kemalangan maut kat tmpt die potong tu...sbb x lps memotong..and bertembung..n aku menyaksikan kejadian tu...aku mengucap pnjg la kan...mase potong lori tu...dgn selaju mgkin aku kira..sbb palehotak die pk...aku msti potong lori ni dgn pnuh yakin..yeahhh!!!aku kira dlm ati pompuan tu ckp gitu kot...haha....TIBA-TIBA (cis!!! capslock tu..bikin Saspen je...)huh!!seperti ku jangkakan mang depan tu ade kete...HILUX..and 2 buah lori...nk mampos ko pg memotong yg dh sah2 org buat jln tu dh kaji bertahun2 sblum buat jln tu..tmpt tu x leh memotong dh tntu2 ade ke sbbnye u kebaikan pgguna kan???...asal palehotak ko x bleh pk ha!!!....ok sambung cite ni lg ye...aku pun xtau nape aku tbe2 nek angin....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sory trpkse iklan sbntar...biase drama kan...x syok gak lau x iklan...cam boring plak kan...ok...continue:- :-) weweettttt....

nak tau ape yg jd????ape lg........mase die potong tu HILUX tu bg lmpu tggi..dan pd firasat aku..pemandu hilux tu..msti menjerit..ketepi2 aku tgh laju ni wehh auww......(aku rasela kan).......dh tntu2 viva putih tu cuak...sah2 berdebor gile....dan wktu tula aku org pling cemas..sbb kejadian dpn mate wehhhhhhhh.......BAYANGKAN (CAPSLOCK supaya korg bayangkan ek!!!!) hilux bertembung dengan viva...tau2 jela VIVA tu kecik..HILUX tu gagah perkasa...nsb baik lori kat belakang hilux tu berat...nk merangkak bukit tu cam semut api je...n lori terbabit x dpt mencium hilux tu...sbb die bwk cam kura2...alhamdulillah..JIKA kemalangan itu berlaku tidaklah teruk sgt...VIVA TU dh la pompuan dh tntu ade anak2 n suami tersayang yg menunggu kepulangan die ptg nanti....perasaan gmbira anak2 die menanti kepulangan ibu diorg...perasaan suami yg menunggu isterinya pulang dgn pnuh rase sayang...sperti mane suamiku menunggu kepulanganku setiap ptg...(mang suami aku tggu aku blik kat umah..sbb die smpi dlu..)hehe..............hilang segala risau dan lelah...bila tgok isteri die msih pulang dgn viva putihnye dgn selamat.................................................................
Viva tu remuk teruk dan berlipat DAN darah pekat memercik keatas jalan tersebut...pompuan tu menahan nafas sedaya upaya menahan sakit x terhingga smbil berdoa agar msh diberi kesempatan..smbil terbayang dimata anak2,suami,keluarga n sahabat handai tersayang saat nyawa dihujung tanduk.....jln menjadi suram dan agak sesak..dan akulah saksi kejadian yg pertama...dan sah2 aku cuti harini kerana trauma dan mengigil nk pi keje..kemalangan dpn mate weh...mau x trauma...plak tu aku ni cpt trkejut ckit...
TAPI
SEMUA ITU cuma andaian aku...yg tiada kene mengena dgn cerita2 drama atau cerpen di majalah hokey!!..dan yang pnting tidak sekali2 aku mintak ianya terjadi..cuma mengingatkan diriku sahaja...NASIB BAIKLA WANITA TU CEKAP...mase hilux tu bg lampu tinggi die bg signal kekanan die bg laluan pd hilux tu dan die berhenti di bahu jalan yg aku kra bkn bahu jalan dan tidak selamat untuk mendarat KENDERAAN ketanah merah disitu PLAK TU ADE DOUBLE LINE...(DOUBLE LINE LG!!hihi)..kerana jarak tar jalan dgn longkang lbh kurang semeter suku je pd ukuran akula...aku juga bersyukur dlm hati kerana pompuan tu selamat..dan Allah masih membri peluang pdnye untuk bernafas dgn tenang dimuka buminya ini.....(x taula pompuan tu mengucap syukur or x..hehe) aku pun ade gak sumpah seranah pompuan tu dlm ati..sbb die pompuan cam aku..aku pun x nk r die jd ape2...walau x knl pun pompuan tu...tp die!!!!!!tu aku geram tu...yg aku cite ni HILUX tu dri arah Jabur dan VIva putih and aku dri arah Cheneh......aku pun x taula budak pompuan tu nk cpt ke..atau die mang dh lewat ke....tp berpada2lah nk cepat pun...jgn bahayekan nyawa sndiri terutamanya nyawa org lain...pandu cermat..jiwa pun selmat...yg pling pnting...destinasi yg kite tuju tu..akan ade org tersayang yg tggu kite INGAT!!!jika Allah kata KUN FAYAKUN..x kan terlewat dan tercepat izrail melunaskan tugasnye.........sekian cerita pg aku harini.....ok........kire bleh jd penulis x?seiring ngan Fauziah Ashari ke?Ain Maisarah ke..HUHU..tp cerita ni mang realitiku ...
NI VIVA YG DINAIKI OLEH 3 PELAJAR KIST YG MEREMPUH LORI..-SEKADAR GMBR HIASAN MENJADI PENGAJARAN-


p/s:lps kejadian tu..pompuan tu..asyik nk memotong je....adoi....bikin panas itu pompuan...akanku ingat viva putih n plat no die forever..yeahhhh!!!

Tiada ulasan: