Isnin, 10 Jun 2013

Qesahnya PRU-13

Arini nk update blog non stop..mau cemuih dh jari jemari montok ku ini....huhu....nk cite la ckit...Time PRU 5 Mei lepas.....huh!!dh sebulan lbh dh berlalu..ase cam baru je lg kan..pe2 pun Tahniah wat PM kite msh di beri mandat mentadbir Negara..mudah-mudahan dpt menggunakan mandat ini sebaik mungkin untuk kesenangan & kemudahan rakyat khususnye..cehhh cam beri forum la plak kan...
Aku sebenarnye terlibat sebagai kerani pengundian pd PRU baru2 ni..so opkosla...aku kene mngundi pos....pestime ni nk mngundi...excited lak gak..nmpk x kemudaan disitu......huhu...ha....tolong jgn nk spekulasi SPR mneipu hokey...aku yg bertugas pd hari tersebut..ase cam nk lempang lelaju 60 darjah kot....bg aku..x pe..Allah maha melihat..sejujurnye..aku x tau la lau ade yg btol2 x jalankan amanah dengan seadilnya....tp ape2pun biar x kene di dunia..tp sebesar zarah pun Allah nmpk perbuatan kita....so henti2la mefitnah....ek ek ek...aku ase dh jalankan tanggujabawab aku dengan sebaik mgkin..and tempat aku bertugas pun aman damai je.....Yg pnting petugas n pengundi kerjasama..sebab petugas pun rakyat gak tau.....kan????
Pengalaman menjadi petugas SPR adalh satu benda yg sgt berharga..baru aku tau..almaklumlah..sebelum ni x prnh mngundi kan..plak tu dgr2 cite org je.....so baru tahula kan proses nk buke saluran tmpt mengundi....tgok ejen...tgok gelagat pengundi...proses mengira undi...kdg2 ejen x puas ati..seme dilalui dengan tenang...tiada pergaduhan... so bile ade yg ckp SPR camni camtu...x dela nk melatah sgt..sebab kite tau proses tu...lau kite x bertugas..dgr SPR menipu pun kite marah kan..so tugas aku menerangkan dari A-Z proses hari mengundi tu pd mak aku...kakak aku..suami aku..adik aku n kawan2 aku yg x tau proses pengundian tu.....walaupun msih ade yg x berpuas ati...so akan dtg...kite suh org2 yg x puas ati ni jela yg bertugas...haaa baru tau camne kan....
Aku senang je..lau aku kene aniaya..aku solat hajat..minta dengan Allah..dialah selayaknye tempat mengadu..bkn post kat fb or blog..pastu maki2...kan nmpk mcm x redha dgn Qada' n Qadar tu..ape2 pun..kite doa byk2..doa kan senjata org mukmin
dh mlz dh nk membebel....kang ade lak hacker aku..haha:-)

huhu..sampul terbalik...undi pos hokey
hover kau minah
eh pehal lak...tibe2 je..nk jadikn cite..aku ni jage saluran 4...saluran muda mudi gitu..x la ramai mne...lps kul 2 pm tu mang x de org sgt dh...dh la pns derr...tgok ade buku cite ni..bace je la...buku budak2 pun jadi...haha
huhu......lau x de pas ni..bkn petugas hokey..jgn wat spekulasi..haha...mlz la nk terang prosedur....dh berlalu pun..life must go on..cis..

Tiada ulasan: