Selasa, 4 Jun 2013

Tip-tip Membantu Mempersembahkan Catatan Yang Lebih Menarik Kepada Pembaca

Assalamualaikum...ermm..semalam...asenye almost 5 entry aku update..tp satu pun x bg salam..haha...maaf ye...gelojoh ckit...hehe..bytheway...mase mule2 nk creat blog dulu..aku ade refer 1 buku ni..Blog..Membawa Pemikiran Anda Ketengah author is Aizam Hussin...sebenrnye byk je lg buku nk buat blog ni ..tp mcm berkenan dgn buku ni..sbb saiznye besar..senang nk belek..tulisannye ringkas..n mudah difahami...walau tnpa gambar....
So pg td aku belek semula buku tu...walhal dh siap creat blog aritu..dh hmpir setahun buku tu terperuk lam laci aku...so belek2...aku dpt tip terbaru dr tajuk entry aku kalini..jom aku share ngan korang...manela tau berguna kan? maybe juga boleh diguna pakai kpd junior blog yg baru bertatih tu..hehe..

Tip-tip Ini Serba Sebanyak Mungkin Membantu Mempersembahkan 
Catatan Yang Lebih Menarik Kepada Pembaca
  1. Tidak menggunakan susunan perkataan yang begitu sukar untuk difahami.
  2. Menyusun maklumat mengikut perenggan. Setiap perenggan sebaik-baiknya tidak melebihi 10 baris perkataan. minimakan jumlah susun kata ayat bagi setiap perenggan.
  3. Jangan sesekali mewarnakan sebarang catatan dengan warna-warna terang atau terlampau menyerlah. Gunakan saiz fon yang sederhana dan elakkan daripada menggunakan saiz fon yang terlalu kecil.
  4. Hindarkan daripada menggunakan huruf besar pada keseluruhan tajuk sesebuah catatan. Huruf besar hanya digunakan pada permulaan yat dan juga menunjukan perasaan 'marah' serta penekanan tentang sesuatu perkara penting yang perlu sangat-sangat diambil perhatian.
 tip ni..berguna sgt pd aku...baru la aku tahu...byk yg aku berblog ni perlu diperbaiki... 

  • No 1.... Itu..aku x sure lau penulisan aku ade yg sukar difahami.
  • No 2....Yes..kebanyakan permulaan entry aku...more 10 perenggan....patotla ble bace blog org lain..lau die tulis berjela2...nk dekat 20 perenggan bru msuk perenggan baru..mang ianya memboringkan u dibaca..tol x???so lps ni aku akan perbaiki lg... 
  • No 3.... Pula...mse blog pertama iaitu blog percubaan gitu..aku selalu mewarnakan fon aku ngan mcm2 kaler..konon nk colourfull la sgt...tp siyes..ianya tidak mencantikan pun...ingat Jangan sesekali tau!!!!.
  • No 4....Ini yg aku kene hindari...why?sbb mang inila yg selalu aku gune untuk my title entry...x caye..tgokla Diari Desktop aku...lps je bace buku tu..terus aku edit balik tajuk entry aku untuk bulan 5 ni...jenuhla nk edit seme..huhu..biar jd kenangan kan?name pun diari..mne ade dh..nk delete2 blik....x kan lau buku kite nk koyakkan plak kan?Diari ni...hehe..So Hindari..
ok ni sajela tip berblog kalini..nnt aku rajin..aku kasi tip berblog lg tau..hopefully ianya berguna untuk anda...Tq For Reading

Tiada ulasan: