Ahad, 31 Mei 2015

Penyu Cherating & TLDM Tg. Gelang Pelabuhan

Assalamualaikum
monday blues 
ermmm
mood Pulau Perhentian lg ni..nnt dah abiz entry tertunggak ni..aku nk pakse gak diri update selaju F1
sbb x nk lost memori Pulau Perhentian yg x tergambar dgn kata2 tu
so kalini nk story psl Penyu n visit aku ke TLDM Tg Gelang Pelabuhan
nama je aku ni org Balok..setakat nk tgok penyu cherating tu sekangkang kera je (itu aku tipu)
so tejadinya aku ke sini pun bocz of ade lawatan bersama kanak2 Library aku kan..
kire bez gak la...sbb x pernah smpi sini kan..



pehal tetibe ade Club Med plak ni...private la Club Med ni..huhu...tersesat 2 3 langkah je..kikikiki...lau dh sampai kat tmpt penyu ni...sampai la anda sipi2 dkt clun Med....hihi bayaran masuk aku x pasti la..sbb weolls kan buat lawatan..so FOC je..lau walk in bagai maybe ade sedikit cas
masuk bilik tb jap..dgr penerangan pasal penyu kat sini

semua penyu di letakkan di dalam kolam tau..so jgn harap la nk dpt belai2 penyu
eh kerek plak penyu ni



kolam untuk anak2 penyu

kolam untuk kakak2 adik penyu
dah abiz round kwsan kolam penyu..kami masuk balik untuk tgok dugung n penyu yg di awet kot

suka plak aku tgok gambar ni..mcm bdk2 ni nk bergambar dgn aku je..hahahahaha

Lawatan ke Pusat Penerangan &Konservasi Penyu Cherating tu la 2 jam sahaja
weolls pun terus ke TLDM Tg Gelang Pelabuhan

kapal ni besar giler tau..seriosly aku x pernah dtg sini..even ade Hari Bersama TLDM pun aku x pernah dtg sini weh...
Sebelum masuk tgkap pic dulu...sini tempat mendarat helikopter tau
ade gaya Kapten kapal x? bkn Kapten lanun jack sparow tu ek
antara ruang dalam kapal
Kapal ni adalah kapal KD Terengganu...salah satu kapal yg menyertai misi mencari MH370 yg hilang Mac 2014 tukan.....mcm2 la aku tnye pasal misi tu...and just ade sorg girl je dalam kapal ni tau..Bangga siot....huhu......dan sebesar2 kapal ni..terpaksa berpatah balik gak..sebab semasa misi pencarian di  lautan hindi ni ombak die sgt2 besar n menakutkan..tetapi mereka x patah semangat..misi perlu di teruskan
dah nk balik snap pic lg
Singgah Balai Bomba sekejap dkt area situ & terus balik Library..Agak best la Lawatan ni..nnt bleh bwk family plak kan..


                                                                                  Papay

Tiada ulasan: