Isnin, 25 Mei 2015

Restoran De Rhu Oriental, Kuantan

Restoran ni..aku pg masa tgh promosi pembukaan..nampak restoran masakan cina halal baru buka..ape lg..terus ajak mymok,myaboh,myabgsyg n adik cube makan di sini
sbb lama sgt cri restoran masakan cina yg halal kat Kuantan tp x de
ketagih masakan Restoran Sharin Low sdp sgt..tu trus berdesup ke sini
date die 13.02.2014...(tutup mata malu)..aku suke mention date tanpa rase bersalah..even aku tau org x peduli pun blog picisan aku ni...aku nk gak share dkt my blog...kemana saje aku pg...sbb blog ni kire mcm diari kannn...dh mlz dh bebel...kuikuikui
dan harga die that time sgtla priceless 
masakan die pun sedap la jugak...kedai baru kan.
Restoran ni kire...restoran cawangan de rhu la kot..tp sini more to chinese cooking
lau kat De Rhu Beach Resort tu...steamboat je kowt..sbb aku x pernah try lg steamboat De Rhu tu..dgr cite org kg...situ Steamboat pakej bkn buffet...that's why aku x pegi...huhu


skrg..maybe la ramai dh tahu lokasi restoran ni..sebelah Bangunan UTC jerrrr..
mase sampai ni..aku sorg je....aku order makan dulu..while tggu my family dtg u lunch kat cni..
mamarazi nk skodeng tandas dulu...huhu...bersih toilet die...3 star aku bg


kat sini..kbykkan amik set pakej..lengkap lam portion die cukup nutrien yg di perlukan..nk ala carte pun bleh, so aku order la set B..u 3-5 org mkn kan
teh cina..time promosi aritu je kot ade
kacang ni aku suke..sambil tggu order smpai...kunyah kacang ni dulu...kali-2 aku pg..x de dh kacang ni..hahahhaha
ade tomyam seafood...adoiii lapar la plak..pose kot arini....
nasi kitorg dpt 5..and tambah 2 nasi tambah
Fride butter nestum..sepinggan x besar mane pun
Egg Fu Yong..yg ni aku bantai je order..sbb spell Egg je aku faham
x ingt nama die...huhu
kalau dh masakan chinese tang ayam..orden lemon chicken la
      kat sini ade Lunch n Dinner..so kalau pg ramai mcm rombongan ala2 cik kiah tu or nk celebrate anything kat sini..better booking dulu...nk walk in bleh..tp nasibla lau x penuh kan..mcm aku pg ni..kbtulan tggl 1 meja je kosong..so dptla walk in je kan....sbb time lunch 3 jam je..dinner plak 6 pm smpi 9 maybe

dh abiz mkn die akan anta buah potong as desert..tp aku dh syok sgt mkn buah..smpi lupe nk snap tembikai tu..
errmmm bg aku..ok je masakan kat sini cume aku suka masakan chinese Restoran Sharin Low lg
sbb kat sini..apa yg aku nk order mcm kat restoran Sharin Low tu..seme x de...that time la...kali ke-2 aku pg...dah dah ketam masak telur masin tu....tp x order pun...huhu
harga die berpatutan jgk skrg..sila2 lah jengah


                                                           


Tiada ulasan: