Jumaat, 5 Oktober 2012

CLAYPOT KEREPOT

Assalamualaikum
Salam penghulu segala hari.....hehe..hari jumaat...adalah hari yg paling oshem tau.....sbb esok cuti..pastu dpt break lame2..mengperabiskan saku..tu yang besh..hihi....tghari td pegi Giant ......tp suniyo..sizuka x de pun.....Nobita apatah lg..jgn hrpla ade....maunye bertumbuk ngan Giant lau bertemu kan...Doraemon jugak jd mangsa and penyelamat Nobita tu......hihi..ape aku melalut ni.....ok la..cme nk cite td tghari tekak ase cam nk mentakedaroh tomyam....opkosla...org diet kan...pastu mlz nk mkn gerai masakan panas...nk try claypot...fuyoo..ade tomyam...ni yg suke ni..so mintak la mee hoon tomyam claypot.....tp mase die buat tu..x de iras2 tomyam and bau tomyam pun..cam dh cuak dh lam ati.....x pela..jnji tgok kuah merah nan menyala cam real tomyam je..gagahkan jua la hati ni......kebetulan membeku kak zura pun mkn mee hoon tomyam...so..lau aku ckp x sdp...msti die ckp x sdp gak.....pastu tryla mkn tomyam tgh panas mengelegak....fuh...pedas gilerrr siot.....lau myabgsyg tau aku mkn claypot tomyam tu..sah2 die x bg makan..sbb perut aku cepat meradang...lau mkn pedas je..msti sakit perut....Doktor ckp kene gastrik..ahhh..whateverla........rase die jauh beza dri tomyam sebenar...nk kate tommmmmm pun blom tentu..nikan nk kate tomyam kan.......dh la pedas 1 hal....isi dalaman die..masyaallah....bebola..isi ketam yg segera tu..not my taste u know...huh!!!..ni if org thailand tau ni..msti die ckp menderhakakan masakan diorg..seriously lau u olls nk mkn claypot kat Giant Kuantan..aku ckp..lupekanjela...biar mahal..puas hati mkn x pe...ni cam hampeh je......tapi aku perabiskan jugak..sbb  dh lapo..nk2 x bek membazirkan..kuikuikui.........................................pedas pun pedasla..ku pujuk juge hatiku..bersyukur dgn rezeki dri nye..walau dh mengomel berbakul2....huhu...nyesal x order hot plate...lg besh tau...




Tiada ulasan: